Vandalistic act?
Red roses' branches, letters, chocolates and takes for a walf under the moon are popular and traditional ways of showing your love from your couple. Now, we have to include love's locks! When Federico Moccia wrote Ho voglia di te, he never imagines its consequences. In his book, couple promise themselves eternal love putting a lock in the third street lamp of the bridge Milvio in Rome and then, they throw the key into Tiber. Rome does not need more fantastic places but it has a new place now. This bridge turns into a mandatory stop for tourists. However, this is spreading to other countries like France or Spain.
I think locks are really romantic because they mean " I want to share my life with you", they symbolize love between two lovers. However, many people think these locks are vandalistic acts which dirtying up city. We live in one world where news are wars, murders, global economic crisis and poverty of millions people. Does not blue planet place for love? Loving is part of humans and nobody must set limits to this wonderful feeling.
divendres, 25 de març del 2011
diumenge, 13 de març del 2011
Tasques
.Participació en la ràdio.(FET)
.Foto de Cèlia i Hikikomoris(FET)
.La entrevista de Cèlia. (FET)
.L'apartat del hikikomoris (FET)
.Columna d'opinió dels cadenats.(FET)
.Columna d'opinió sobre el vot femení.(FET)
.Introducció de les bandes de música (FET)
.Redactar les preguntes de les bandes de música. (MÉS ENDAVANT) [Es necessita saber de quin llocs vindran]
.Article de les tribus urbanes (gòtics). (EN PROCÉS)
.Foto de Cèlia i Hikikomoris(FET)
.La entrevista de Cèlia. (FET)
.L'apartat del hikikomoris (FET)
.Columna d'opinió dels cadenats.(FET)
.Columna d'opinió sobre el vot femení.(FET)
.Introducció de les bandes de música (FET)
.Redactar les preguntes de les bandes de música. (MÉS ENDAVANT) [Es necessita saber de quin llocs vindran]
.Article de les tribus urbanes (gòtics). (EN PROCÉS)
Dues introduccions (Celia i bandes I.)
Our interwevee is Celia Núnez. This girl is sixteen and is from Alicante. She promotes her songs by Net and she has a lot of fans from different places of Spain.
-----
La festa més important de Castelló és la Magdalena. Tots els castellonencs fem el mateix recorregut que van fer els nostres avantpassats quan van baixar de la muntanya fins on estem ara. A poc a poc, aquesta festa ha anat adquirint més importància així, l'any 2010 va ser declarada festa d'interés turístic internacional. Açò va ser l'any passat però les bandes procedents d'altres països ja portaven anys formant part de la festa. Aprofitant la seua visita pel nostre país, els hem entrevistat per conèixer la seua opinió sobre Castelló.
Aquest any les bandes vénen de (...)
-----
La festa més important de Castelló és la Magdalena. Tots els castellonencs fem el mateix recorregut que van fer els nostres avantpassats quan van baixar de la muntanya fins on estem ara. A poc a poc, aquesta festa ha anat adquirint més importància així, l'any 2010 va ser declarada festa d'interés turístic internacional. Açò va ser l'any passat però les bandes procedents d'altres països ja portaven anys formant part de la festa. Aprofitant la seua visita pel nostre país, els hem entrevistat per conèixer la seua opinió sobre Castelló.
Aquest any les bandes vénen de (...)
dissabte, 12 de març del 2011
Clara Campoamor.
Gràcies Clara
Amb el motiu del Dia de la Dona, TVE va emetre la pel·lícula de Clara Campoamor, la dona que va aconseguir el vot femení en Espanya. El títol complet era ''Clara Campoamor, la mujer olvidada''.
Aquesta dona fou una avançada en el seu temps. El seu objectiu principal era la igualtat de la dona, això suposava el vot femení, el divorci i el reconeixement dels fills il·legítims. Per descomptat, Clara Campoamor era republicana, les seues idees liberals per a les dones van comportar diferents punts de vista en el Partit Radical, el seu partit. Si ens pararem a pensar un moment tota la lluita que ella va fer perquè les dones d'Espanya poguérem votar, moltes dones no malgastarien el seu dret a vot no acudint a les urnes o votant en blanc.
Encara que el vot femení fou aprovat en 1931, feia falta un gran canvi en la mentalitat de la població. Els homes devien conscienciar-se de que la dona servia per a més coses que les tasques de l'hogar, anar a l'esglèsia i cuidar dels xiquets i els ancians. Sens dubte, el més complicat era convèncer d'açò a les dones. La seua educació havia estat orientada a eixes tasques i la gran majoria no s'havia plantejat mai la opció de fer altres coses.
Vull terminar amb una frase que eixia al final de la pel·lícula: "En tot el món van ser necessaries milers de dones sufragistes per aconseguir el vot femení. En Espanya ho aconseguí una sola dona des de la tribuna del parlament".
Amb el motiu del Dia de la Dona, TVE va emetre la pel·lícula de Clara Campoamor, la dona que va aconseguir el vot femení en Espanya. El títol complet era ''Clara Campoamor, la mujer olvidada''.
Aquesta dona fou una avançada en el seu temps. El seu objectiu principal era la igualtat de la dona, això suposava el vot femení, el divorci i el reconeixement dels fills il·legítims. Per descomptat, Clara Campoamor era republicana, les seues idees liberals per a les dones van comportar diferents punts de vista en el Partit Radical, el seu partit. Si ens pararem a pensar un moment tota la lluita que ella va fer perquè les dones d'Espanya poguérem votar, moltes dones no malgastarien el seu dret a vot no acudint a les urnes o votant en blanc.
Encara que el vot femení fou aprovat en 1931, feia falta un gran canvi en la mentalitat de la població. Els homes devien conscienciar-se de que la dona servia per a més coses que les tasques de l'hogar, anar a l'esglèsia i cuidar dels xiquets i els ancians. Sens dubte, el més complicat era convèncer d'açò a les dones. La seua educació havia estat orientada a eixes tasques i la gran majoria no s'havia plantejat mai la opció de fer altres coses.
Vull terminar amb una frase que eixia al final de la pel·lícula: "En tot el món van ser necessaries milers de dones sufragistes per aconseguir el vot femení. En Espanya ho aconseguí una sola dona des de la tribuna del parlament".
Article dels hikikomoris
Surrounded by four walls
Have you ever heard of hikikomori? Haven't you, keep on reading. It is a Japanese term that means "pulling away, being confined". This problem not only happens in Japan but also in European developed countries and America. Affected people are usually teenagers who shut themselves up in their room for months, and even years. The main reasons why they grow apart from society are bullying, academic failure and disappointment in love. They are not able to integrate in a group of friends.
Hikimoris spend the whole day watching films, playing video games, reading books, surfing on the Net and sleeping. They lose touch with the outside world, even with their own parents, who don't know how to face this problem.
They prefer to be patient with their children.
Solving this trouble is possible, but not easy. Nowadays, the are two ways of achieving it: oriental method and occidental. Oriental method consists of keeping in touch with affected people and reinstating them to society. Occidental method is stricter since hikikomoris are obliged to go out of their bedrooms. Both in oriental and occidental method psychologist help is necessary. In addition, there are clinics specializing in hikikomoris.
People who have ---ed ----- problem have to start from scratch their lives. They find themselves without friend and they are afraid of not being accepted. They do not want people to know about their past.
This fear may turn into anger. Some hikikomoris go so far as to attack people. For example, one of them kidnapped a bus and killed a passenger. However, this is not as shocking as the case of a boy who, in order to recreate pornographic gore scenes, killed four innocent girls.
Fortunately, this phenomenon is not common in Spain.
Have you ever heard of hikikomori? Haven't you, keep on reading. It is a Japanese term that means "pulling away, being confined". This problem not only happens in Japan but also in European developed countries and America. Affected people are usually teenagers who shut themselves up in their room for months, and even years. The main reasons why they grow apart from society are bullying, academic failure and disappointment in love. They are not able to integrate in a group of friends.
Hikimoris spend the whole day watching films, playing video games, reading books, surfing on the Net and sleeping. They lose touch with the outside world, even with their own parents, who don't know how to face this problem.
They prefer to be patient with their children.
Solving this trouble is possible, but not easy. Nowadays, the are two ways of achieving it: oriental method and occidental. Oriental method consists of keeping in touch with affected people and reinstating them to society. Occidental method is stricter since hikikomoris are obliged to go out of their bedrooms. Both in oriental and occidental method psychologist help is necessary. In addition, there are clinics specializing in hikikomoris.
People who have ---ed ----- problem have to start from scratch their lives. They find themselves without friend and they are afraid of not being accepted. They do not want people to know about their past.
This fear may turn into anger. Some hikikomoris go so far as to attack people. For example, one of them kidnapped a bus and killed a passenger. However, this is not as shocking as the case of a boy who, in order to recreate pornographic gore scenes, killed four innocent girls.
Fortunately, this phenomenon is not common in Spain.
dimarts, 8 de març del 2011
Hikikomoris.
This problem not only happen in Japan but also in European developed countries and America.
http://www.google.es/imgres?imgurl=http://bushidojo.files.wordpress.com/2010/08/hikikomori.jpg&imgrefurl=http://bushidojo.wordpress.com/2010/08/16/los-hikikomori-un-fenomeno-%25C2%25BFsolo-japones/&usg=__-wf90kBopi3dhJ-LaKdBbyCtJXw=&h=273&w=400&sz=36&hl=es&start=1&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=qrqUpovbMFiEnM:&tbnh=85&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dimagenes%2Bde%2Bhikikomoris%26um%3D1%26hl%3Des%26sa%3DX%26tbs%3Disch:1&ei=YKVeTd7ZAtCftweDnJDVCw
http://bushidojo.wordpress.com/2010/08/16/los-hikikomori-un-fenomeno-%C2%BFsolo-japones/
http://www.google.es/imgres?imgurl=http://bushidojo.files.wordpress.com/2010/08/hikikomori.jpg&imgrefurl=http://bushidojo.wordpress.com/2010/08/16/los-hikikomori-un-fenomeno-%25C2%25BFsolo-japones/&usg=__-wf90kBopi3dhJ-LaKdBbyCtJXw=&h=273&w=400&sz=36&hl=es&start=1&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=qrqUpovbMFiEnM:&tbnh=85&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dimagenes%2Bde%2Bhikikomoris%26um%3D1%26hl%3Des%26sa%3DX%26tbs%3Disch:1&ei=YKVeTd7ZAtCftweDnJDVCw
http://bushidojo.wordpress.com/2010/08/16/los-hikikomori-un-fenomeno-%C2%BFsolo-japones/
dimecres, 26 de gener del 2011
Hui en dia, qui no està enregistrat en cap xarxa social?
Internet offers us a big range of possibilities. One of them are social networking websites . Although there are lots of social networks, Tuenti, Facebook and Twitter are the most popular. Tuenti is a Spanish website so it is only used in Spain. Twitter is a microblogging website that enables its users to send and read short messages, it called tweets. Facebook allows to share pictures, chat with friends and meet people from all over the world. These websites are fairly useful since thanks to them, people can keep in touch with friends for free. Only 19% of world population is not registered---- any social networking website.
dimarts, 18 de gener del 2011
Guió definitiu!
BLOC III LES XARXES SOCIALS (3.15 minuts)
CD PISTA 03 "Fireworks"
QUAN BAIXA EL VOLUM DE LA CANÇÓ, QUE SE SENTIRÀ COM A MÚSICA DE FONS, PARLA EL LOCUTOR 1
DIONÍS (LOCUTOR 1)
Ara, Marina i Rocío tractaran una sèrie de temes relacionats amb el món d’Internet.
MARINA (LOCUTORA 5)
Hola! Així és, Dionís.
ROCÍO (LOCUTORA 6)
Bé, els joves passen moltes hores davant de l’ordinador, la qual cosa pot produir addicció. Ens estem referint a la generació búnquer.
MARINA (LOCUTORA 5)
Podríem dir que pertanyen a la generació búnquer tots aquells adolescents que passen enfront de l’ordinador i de la televisió la major part del seu temps lliure. Sense adonar-se, aquests joves s’aïllen de la seua família i amics.
ROCÍO (LOCUTORA 6)
No obstant això, aquest problema té solució. La forma més efectiva per a eliminar l’addicció consisteix a allunyar temporalment la persona afectada dels elements additius; sempre amb la ajuda d’un psicòleg.
CARLA (LOCUTOR 2)
Aquest problema és molt greu. I què fan tant de temps a l'ordinador?
MARINA (LOCUTORA 5)
Internet ens ofereix un gran ventall de possibilitats. Una d'elles són les xarxes socials. Solament el 2,6% dels adolescents enquestats no estan registrats en cap xarxa social.
ROCÍO (LOCUTORA 6)
Les xarxes socials més utilitzades són Tuenti, Facebook i Twitter. L'única diferència entre Tuenti i Facebook és que Tuenti és una pàgina espanyola, mentre que Facebook és internacional. D'altra banda, Twitter és una web de microblogging que permet als seus usuaris enviar i llegir missatges de text curts.
MARINA (LOCUTORA 5)
Quant al temps dedicat a les xarxes socials, la diferència entre xics i xiques es fa visible. Mentre que el 33,3% dels xics empren entre 30 minuts i una hora en aquestes xarxes, el 37,5 % de les xiques superen les dues hores diàries.
ROCÍO (LOCUTORA 6)
Un 85,5% dels adolescents utilitzen aquestes pàgines per a mantindre el contacte amb els amics. Un 21% les utilitzen per a fer noves amistats. Un 5,2% tenen com a objectiu trobar parella i un 6,6% empren les xarxes socials per a jugar. Encara que una minoria opina que les xarxes socials no són útils, una gran part dels adolescents pensen que sí ho són.
MARINA (LOCUTORA 5)
Malgrat la seua utilitat, aquestes xarxes poden posar en perill als seus usuaris. Aquesta opinió és compartida per el 55% dels enquestats. Els adolescents són conscients dels perills de les xarxes socials, per això, un 87% prefereixen no donar dades personals. Només un 21% agrega gent que no coneix.
ROCÍO (LOCUTORA 6)
Un 22% assegura que les xarxes socials els han causat problemes en la seua vida diària. Aquest és un dels motius perquè els adolescents cancel·len els seus comptes; altres són l'avorriment o lo pèrdua d'interès per les xarxes socials. Bé, això ha sigut tot per la nostra part. Esperem que us haja paregut interessant.
CARLA (LOCUTOR 2)
Moltes gràcies. Realment és una informació molt completa i útil.
divendres, 10 de desembre del 2010
Guió definitiu per a la ràdio.
CARLA/ MARINA/DIONÍS (LOCUTOR 1)
Ara, Marina i Rocío tractaran una sèrie de temes relacionats amb el món d’Internet.
MARINA(LOCUTORA 5)
Hola! Així és, Carla/Dionís.
ROCÍO(LOCUTORA 6)
Bé, els joves passen moltes hores davant de l’ordinador, la qual cosa pot produir addicció. Ens estem referint a la generació búnquer.
MARINA(LOCUTORA 5)
Podríem dir que pertanyen a la generació búnquer tots aquells adolescents que passen enfront de l’ordinador la major part del seu temps lliure. Sense adonar-se, aquests joves s’aïllen de la seua família i amics.
ROCÍO(LOCUTORA 6)
No obstant això, aquest problema té solució. La forma més efectiva per a eliminar l’addicció consisteix a allunyar temporalment la persona afectada dels elements additius; sempre amb la ajuda d’un psicòleg.
CARLA/DIONÍS (LOCUTOR 2)
Aquest problema és molt greu. I, què fan tant de temps a l'ordinador?
MARINA(LOCUTORA 5)
Internet ens ofereix un gran ventall de possibilitats. Una d'elles són les xarxes socials. Solament el 2,6% dels adolescents enquestats no estan registrats en cap xarxa social.
ROCÍO(LOCUTORA 6)
Les xarxes socials més utilitzades són Tuenti, Facebook i Twitter. L'única diferència entre Tuenti i Facebook és que Tuenti és una pàgina espanyola, mentre que Facebook és internacional. D'altra banda Twitter és una web de microblogging que permet als seus usuaris enviar i llegir missatges de text curts.
MARINA(LOCUTORA 5)
Quant al temps dedicat a les xarxes socials, la diferència entre xics i xiques es fa visible. Mentre que el 33,3% dels xics empren entre 30 minuts i una hora en aquestes xarxes, el 37,5 % de les xiques superen les dues hores diàries.
ROCÍO(LOCUTORA 6)
Un 85,5% dels adolescents utilitzen aquestes pàgines per a mantindre el contacte amb els amics. Un 21% les utilitzen per a fer noves amistats. Un 5,2% tenen com objectiu trobar parella i un 6,6% empren les xarxes socials per a jugar. Encara que una minoria opina que les xarxes socials no són útils, una gran part dels adolescents pensen que sí ho són.
MARINA(LOCUTORA 5)
Malgrat la seua utilitat, aquestes xarxes poden posar en perill als seus usuaris. Aquesta opinió és compartida per el 55% dels enquestats. Els adolescents són conscients dels perills de les xarxes socials, per això, un 87% prefereixen no donar dades personals. Només un 21% agrega gent que no coneix.
ROCÍO(LOCUTORA 6)
Una minoria d'un 22% assegura que les xarxes socials els han causat problemes en la seua vida diària. Aquest es un dels motius perquè els adolescents cancel·len els seus comptes; altres són l'avorriment o lo pèrdua d'interès per les xarxes socials. Bé, això ha sigut tot per la nostra part. Esperem que us haja paregut interessant.CARLA/DIONÍS (LOCUTOR 2)
Moltes gràcies. Realment és una informació molt completa i útil.
dijous, 2 de desembre del 2010
Subscriure's a:
Missatges (Atom)